Tuesday, June 26, 2012

PC or Mac - might change your search - CNN

What if you were online shopping and were shown more expensive search results if you were using a Mac computer as opposed to a Windows computer? According to a report in the Wall Street Journal, online travel booking company, Orbitz, found “Mac computer users are spending up to 30% more a night on hotels – therefore potentially showing them different, more expensive options than Windows users.” 

Smart or unfair? We discussed on CNN today and here are the deets:

Targeted marketing is nothing new. Online retailers just continue to get smarter about how they target particularly when it comes to Mac users:

• Mac users tend to shell out as much as 30% more on a hotel room (avg. nightly booking is $100) 

• Mac users are 40% more likely to go for a four- or five-star hotel than users of Windows computers 

 • Average household income for adult owners of Mac computers is $98,560, compared with $74,452 for a PC owner - Forrester Research

*Courtesy Orbitz, Wall Street Journal, Forrester

In fairness, Orbitz CEO, Barney Harford, was on CNN earlier today. He wanted to make it very clear – PC and Mac users do not pay different prices. The custom algorithm is just presenting you with what it feels is best for you as a user – this is allegedly happening only in recommendations. And you can always sort by price (which is what I always do).  Still, users are being targeted differently.

On a personal note - I will say – I’m a Mac user. And due to an insane amount of travel, I regularly use (and like) the Orbitz site making bookings 2-3 days a week. (And no, I’m not into Hipmunk, sorry.) So, I felt a little disappointed when I heard this. But, on the flipside I completely get it from a data aggregation standpoint. Plus, I can rely on my own search skills to ensure I’m getting the best price.

I was, however, more surprised by my friends and co-workers reactions.  They found this discriminating.  A reaction I kept receiving was "This is not right."

Should users prepare to be targeted depending on what browser they are using or whether they are on a mobile device? 

Absolutely, we are going to see more and more predictive analysis. It would be silly for businesses not to target users based on their spending habits. However, now more than ever, we’re living in an age of transparency – if you charge a user on one browser one fee and another a different fee for example– better be able to respond and back it up.

3 comments:

  1. Replies
    1. oh and i think all this is right

      Delete

    2. Dưới mọi người cũng đều là nghe được Tiêu Viêm này một câu nói, lập tức một mảnh cười nhạo chi tiếng vang lên.

      "Này Dịch Vô Thương thực lực không chỉ có là năm sao Đấu Đế sơ kỳ, nhưng lại là "Hắc Khí Tông" tuổi còn trẻ một đời cường giả một trong, khẳng định sẽ có áp đáy hòm tuyệt kỹ, thế nào khả năng sẽ ở trong vòng nhất chiêu bại cấp Tiêu Viêm đâu?"
      dongtam
      game mu
      http://nhatroso.net/
      http://nhatroso.com/
      nhạc sàn
      tư vấn luật
      dịch vụ thành lập công ty trọn gói
      công ty luật
      tổng đài tư vấn pháp luật
      thành lập công ty
      http://we-cooking.com/
      chém gió
      trung tâm ngoại ngữ
      Lâm Gia đại trưởng lão nhất mạch nhân nghe Tiêu Viêm chuyện, đầu tiên là sửng sốt, sau đó khóe miệng hơi rút trừu, bọn họ tuy rằng biết Tiêu Viêm tất thắng, thế nhưng nhưng đối không tin Tiêu Viêm sẽ ở trong vòng nhất chiêu đánh bại Dịch Vô Thương, nghe Tiêu Viêm như vậy cuồng vọng tự đại chuyện, cũng đều là đều lắc đầu không ngừng. Ngay cả kia Lâm Huyền nghe thấy được Tiêu Viêm lời này, cũng là đột nhiên sửng sốt, sau đó loát loát chòm râu, mỉm cười nhìn về phía Tiêu Viêm, cười mà không nói.

      Delete

 

Copyright © 2012 Katie Linendoll